fbpx

Het is nog januari, ik vind dat het nog mag: een jaaroverzicht van 2015. Onderstaand vind je een kleine selectie van de highlights van afgelopen hoepeljaar.

FB_IMG_1454141418073

Het jaar begon met een hele nieuwe ervaring: meedoen aan een pilot voor een tv programma! Het programma heet De Vreemde Eend en werd in de pilot gepresenteerd door Ruben Nicolai. In het panel zaten onder andere Jan Versteegh, Jennifer Hoffman en Fred van Leer. Ik vergeet nog iemand… Ik weet het niet meer. Toevallig hoorde ik gisteren dat het programma ook echt op de buis komt. Super leuk! Bij SBS6 en gepresenteerd door Irene Moors. Toch maar even een berichtje sturen en vragen of ik nog een keer terug mag komen :).

FB_IMG_1454141387784

Begin van het jaar begonnen de hoepelbootcamps bij EsQuint en deze lopen heel goed zoals je ziet! De ruimte die EsQuint heeft in Den Haag is echt een hele fijne ruimte. Licht, ruim en de vibe die er hangt is gewoon… Fijn.

Ervaringen-openen-webshop-1024x640

Ook in het begin van het jaar is Jennie van Jennie from the Blog hard gaan hoelahoepen omdat ze goede voornemens had. Ze bereikte hier zulke goede resultaten mee dat haar lezeressen ook graag een hoepel wilden. Jennie heeft mij toen benaderd met de vraag of het me leuk leek samen een hoepelwebshop te openen. De rest is geschiedenis. Hoop It Yourself is geboren en inmiddels hebben we een goedlopende webshop. Er zijn inmiddels ongeveer 1500 mensen trotse eigenaar van een Hoop It Yourself hoepel.

FB_IMG_1454141336022

In april hebben we op de Swanmarket in Rotterdam gestaan. Hiervoor hebben we heel veel hoepels getaped. Het paste ook maar net in mijn auto. Het was een hele gezellige en geslaagde dag voor ons.

FB_IMG_1454141310422

In de MTV Studio’s in Amsterdam was er een bloggersevent georganiseerd door I Love Fashion Bloggers. Er waren veel bekende bloggers aanwezig. Heel leuk en interessant om mee te maken.

FB_IMG_1454141303357

Tijdens het weekend van Rotterdam Laat Open stond ik twee dagen lang mídden op de Lijnbaan. Dat was wel even een kleine drempel waar ik overheen moest. Maar wat uiteindelijk heel leuk bleek. De eerste avond regende het zo hard dat er maar weinig mensen in de stad waren en dat ik zelf alle tijd en ruimte had om heerlijk te hoopen. Deze avond was ik zo gelukkig dat ik zeker wist dat ik full-time bezig wilde zijn met hoepelen.

FB_IMG_1454141286748

Zo gezegd, zo gedaan. 16 juni 2015 was mijn laatste werkdag bij de Gemeente Rotterdam. Een klein beetje dubbel wel. Ik had het wel naar mijn zin maar je moet je hart volgen. Een klein beetje spannend was het natuurlijk ook. Wat is het ergste dat er kan gebeuren? Juist. Niets onoverkomelijks.

FB_IMG_1454141273106

Na een lange tijd full-time te hebben gewerkt én daarnaast twee bedrijven te runnen kwam er eindelijk weer een keer tijd voor ontspanning. Hoelahoeps werken onwijs aanstekelijk. Voordat we er erg in hadden werden al onze hoelahoeps ingenomen door de mannen op de omringende kleedjes…

FB_IMG_1454141158079

Afgelopen jaar was ik samen met mijn lieve vriendinnetje Sally van Hoopsadaisy weer aanwezig op de tweede editie van de Heart and Hoopdance Retreat in Bladel, Noord-Brabant. Nationale en internationale hoopers komen hier bij elkaar om workshops te krijgen van de beste hoopers wereldwijd. Daarnaast aanverwante dans en bewegingsworkshops te volgen. En niet te vergeten: je eet de hele week (biologisch) als een vorstin. Het klinkt misschien wat zwaar, maar deze retreat heeft echt mijn leven veranderd. Als je het mij vraagt een week die je als hoepel enthousiasteling echt een keer meegemaakt moet hebben.

FB_IMG_1454141114408

Ik ben dit jaar op veel verschillende plekken geweest met mijn auto vol met hoepels. Van Vlissingen in Zeeland tot Holten in het noord oosten van het land en heel veel plekken daartussen. Deze foto is gemaakt aan de boulevard van Vlissingen.

FB_IMG_1454141097468

Intussen ging de webshop maar door. We hebben dagen lang hoepels zitten maken. En hoewel je misschien zou denken dat het na zo’n 1500 hoepels misschien gaat vervelen, is dat totaal niet zo. Ik word er altijd heel rustig van. Het heeft een soort van meditatief effect. Ik hoop dat deze zomer weer net zo’n succes gaat worden!

FB_IMG_1454141058886

Deze indian summer foto is gemaakt op een gigantisch dakterras in Rotterdam. Een van de meiden was jarig. We hebben binnen gehoepeld, waarna we door de beheerder van het pand mee werden genomen naar het dak. Hadden we dat eerder geweten! We hebben er gelukkig een leuke foto aan overgehouden!

FB_IMG_1454141016355

Afgelopen zomer ben ik verliefd geworden. Hij surft, ik hoepel. Deze combi gaat heel goed samen. In oktober zijn we samen naar Portugal geweest. Ik heb wel gesurft, hij niet gehoepeld 😉  De hele dag waren we actief waardoor we vaak alweer vroeg in bed lagen. Dat betekent ook dat we alweer vroeg wakker waren. Voordat de zon opkwam waren we al op pad om de zon op te zien komen op de mooiste plekjes.

FB_IMG_1454141001265

De laatste maanden van 2015 stonden in het teken van lesgeven. Voor het project Lekker Fit van de Gemeente Rotterdam ging ik naar verschillende scholen in Rotterdam Zuid om daar gastlessen te geven. Dat was soms best een uitdaging. Maar vaker werd mijn hart gestolen door zo’n kleine boef. De pure uitspraken, de knuffels en de high fives na de les… Heel dankbaar allemaal.

2016

En dan 2016… Er zit alweer bijna een maand op. Als alles wat er nu loopt doorgaat… Wordt het echt een knal jaar! Details volgen 😉 Het hoepelen gaat lekker en de opdrachten komen binnen. Maar er zijn een aantal zaken die ik wil verbeteren of makkelijker maken. Komen ze: ik wil me wat meer ontwikkelen in het ‘online gebeuren’. WordPress beter onder de knie krijgen bijvoorbeeld. Daarnaast wil ik wil mijn mooie fotocamera beter leren kennen zodat ik er alles uit kan halen wat erin zit. En ik móet van mezelf mijn administratie beter bijhouden zodat het aan het einde van het kwartaal niet zoveel werk is.

We are what we repeatedly do.

What are you?